۱۳۹۹ بهمن ۱۰, جمعه

درخواست پول برای تحویل دارو از زندانیان سیاسی زن


 تهمینه مفیدی، فعال حقوق زنان با گذشت حدود یک ماه همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به سر می‌برد. 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تهمینه مفیدی روز شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی در تهران بازداشت شد.


خانم مفیدی طی مدت زمان بازداشت از حق دسترسی به وکیل محروم مانده است. این فعال حقوق زنان ساکن تهران، از زمان بازداشت تا کنون چندین تماس کوتاه تلفنی با خانواده اش داشته است.


تهمینه مفیدی، از بیماری اختلال دوقطبی رنج می برد و باید به صورت مرتب تحت نظر پزشک و درمان دارویی باشد.


در حالی که خانواده خانم مفیدی داروهای مختص بیماری او را تهیه کرده و تحویل داده اند، در یکی از تماس های تلفنی، شخصی از ماموران زن اطلاعات سپاه از خانواده این فعال حقوق زنان مبلغ ۳۵۰ هزار تومان بابت تحویل داروهای اختلال دو قطبی او خواسته است.


حکم ظالمانه صلواتی برای دو فعال دیگر حقوق زنان


نجمه واحدی و هدی عمید، دو فعال حقوق زنان، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس و ممنوعیت از فعالیت اجتماعی محکوم شدند.


هدی عمید، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان و نجمه واحدی، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی و فعال مدنی-اجتماعی است.


به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، هدی عمید به ۸ سال حبس، ۲ سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و ۲ سال محرومیت از اشتغال به وکالت دادگستری و نجمه واحدی به ۷ سال حبس و ۲ سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی محکوم شد.


اتهام این شهروندان در پرونده مذکور “همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده” عنوان شده است.


این در حالیست که هدی عمید و نجمه واحدی برای زنان کارگاه آموزشی برگزار می‌کردند تا آنها را به منظور بهبود شرایط ازدواج با قوانین و مقررات خانواده آشنا کنند.


کانال تلگرام متعلق به وبسایت “بیدارزنی” که فعالیت‌های مدنی زنان ایران را پوشش می‌دهد، در باره جزئیات این خبر گفت که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، دو تن از فعالان حقوق زنان به نام‌های هدی عمید و نجمه واحدی را به حبس‌های سنگین محکوم کرده است.


ابوالقاسم صلواتی این دو فعال مدنی را به “همکاری با دولت متخاصم ایالات متحده آمریکا” متهم کرده است.


بنا بر گزارش کانال تلگرام بیدارزنی، هدی عمید و نجمه واحدی دو سال پیش (شهریور سال ۱۳۹۷) با حکم علی قناعت‌کار ماوردیانی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۱ مستقر در زندان اوین بازداشت شدند و بیش از دو ماه در بند دو-الف این زندان بودند. آنها سپس با تودیع وثیقه آزاد شدند.


اتهام‌های این دو تن تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای زنان با هدف آشنا ساختن آنها با قوانین و مقررات خانواده به‌منظور بهبود شرایط ازدواج بوده است. به نوشته بیدارزنی، نجمه واحدی در مسائل اجتماعی حوزه زنان، به خصوص ارزشمندی کار خانگی زنان فعالیت و آگاهی‌بخشی می‌کرده است.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...