۱۳۹۹ بهمن ۱۲, یکشنبه

سیلی زدن عنابستانی به یک سرباز "جزو اولویت‌ها نیست"

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته است ماجرای سیلی زدن نماینده اصولگرای مجلس به یک سرباز وظیفه "جزو اولویت‌ها" به شمار نمی‌رود و این هیئت هنوز به موضوع "ورود نکرده"، چون طرح شکایتی نشده است. 

به گزارش خبرگزای برنا موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پاسخ به این پرسش که آیا این هیئت به رفتار علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس که به یک سرباز وظیفه سیلی زده، رسیدگی می‌کند یا نه، پاسخ داده است: «هنوز به این موضوع ورود نکرده‌ایم اگر طرح شکایتی شود، بررسی می‌کنیم.»


او در پاسخ به این سوال که آیا چنین رفتاری از سوی یک نماینده مجلس نیاز به شکایت دارد؟، گفته است: «هیئت این موضوع را بررسی می‌کند اما جزو اولویت ما نیست و موضوعات دیگری در دستور داریم.»


به گزارش برنا این در حالی است که در همان ساعات اولیه رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کرد، "این هیات پیگیری را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرده و برخورد قانونی را انجام خواهد داد".

ویدیوی سیلی زدن عنابستانی به عابد اکبری، سرباز وظیفه، به سرعت جنجالی شد و واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت. در این ویدیو عابد اکبری ماجرای سیلی خوردنش از نماینده مجلس را شرح می‌دهد؛ سیلی آنهم به خاطر این که او می‌خواسته "قانون را اجرا کند".


به گزارش خبرگزاری مهر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره نتیجه بررسی این پرونده گفته است: «با فرمانده نیروی انتظامی پیرامون اتفاق افتاده بین آقای عنابستانی و سرباز راهور صحبت کردم و سردار اشتری گفت که ما گزارش را تهیه و برای دادستانی ارسال کرده‌ایم.»


او اضافه کرده که "راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند.» رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ابراز امیدواری کرده است که نظریه دادرسی و گزارش ناجا برای بررسی در مجلس سریع‌تر به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود.


علی‌اصغر عنابستانی نماینده اصولگرای مجلس که ابتدا این ماجرا را تکذیب کرده و مدعی شده بود، "سرباز دو بار با باتوم به او ضربه زده"، پس از گذشت سه روز ناچار شد در یک ویدیوی کوتاه از مردم "عذرخواهی" و در ویدیویی که در توییترش منتشر کرد از عابد اکبری به خاطر "رعایت قانون" تشکر کرد. 

او در این ویدیو اشاره‌ای به سیلی نکرد و تنها گفت: «این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد که اگر توهینی بشنود، عصبانی بشود. ما همه انسان هستیم. ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. با این وجود، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز اشتباه کردم. مجددا از مردم ایران و حوزه انتخابیه‌ام عذرخواهی می‌کنم.»

در فیلم‌هایی که از این ماجرا منتشر شده، دیده می‌شود که خودروی این نماینده مجلس در ترافیکی سنگین سعی می‌کند وارد خط ویژه اتوبوس شود، اما یک مامور پلیس راهوار جلوی او را می‌گیرد. این مامور که سرباز وظیفه عابد اکبری نام دارد در فیلم دیگری می‌گوید که نماینده مجلس به او سیلی زده و چند نفر هم گفته او را تایید می‌کنند.


ماجرای سیلی زدن عنابستانی به این سرباز وظیفه هم‌چنان موضوع بحث در شبکه‌های اجتماعی است و حالا پاسخ هیئت رسیدگی به رفتار نمایندگان که گفته این مسائل در اولویت مجلس نیست نیز به آن اضافه شده است. 
 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...