۱۳۹۹ بهمن ۳۰, پنجشنبه

رئیس دفتر روحانی: عاملان توهین به رئیس جمهور شناسایی شدند.

محمود واعظی از شناسایی عاملان توهین به روحانی خبر داد. به گفته او باید تاکید شود که "هر کسی نمی‌تواند هر کاری دلش خواست بکند". در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان عده‌ای شعار مرگ بر روحانی سر داده بودند.

رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا از شناسایی عاملان توهین به رئیس جمهور خبر داد. در راهپیمایی سالگرد ۲۲ بهمن در اصفهان چند موتورسوار شعار "مرگ بر روحانی" سر داده بودند.

محمود واعظی ضمن تشکر و قدردانی از برخورد خوب قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، استاندار و مسئولان استانی اصفهان گفت، طبق اطلاعاتی که دریافت کرده، این عوامل شناسایی شده‌اند.

پیشتر دادستانی اصفهان دستور پیگیری و برخورد با عاملان این موضوع را داده بود.

رئیس رفتر ریاست جمهوری درباره موضوع توهین به روحانی گفته است: «این موضوع بحث رئیس جمهور نیست بلکه نهاد ریاست جمهوری مطرح است. ۲۴ میلیون نفر به رئیس جمهوری رأی دادند و اگر قرار باشد ۲۰ نفر به خودشان اجازه دهند که هر کاری دلشان بخواهد بکنند، عملاً بقیه نهادها، ارگانها و مجموعه‌ای که باید کشور را اداره کند را تضعیف می‌کنند.»

محمود واعظی (راست) در کنار حسن روحانی

واعظی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه گفت: «آیا درست است طرفداران یک کاندیدا به کاندیدای دیگر فحش دهند و برای او تقاضای مرگ کنند؟»

تقریبا تمامی طیف‌های سیاسی سر دادن شعار "مرگ بر روحانی" را محکوم کردند اما این محکومیت از سوی جریان تندرو با اما و اگر همراه بود.

روزنامه کیهان در سرمقاله‌اش  شعارها علیه حسن روحانی در اصفهان را "امری مذموم و محکوم" دانست، اما طیف حامی دولت را متهم کرد که "پس از آن، یک بازی روانی - رسانه‌ای برای تبدیل آن به متن و به فراموشی سپردن اصل را کلید زد" و این "اصل" به نظر نویسنده این سرمقاله "ناکارآمدی دولت" است.
 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...