۱۳۹۹ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

صنعت خودروسازی؛ اولین پلت‌فرم ایرانی چگونه است؟

 

در حالی که دو شرکت اصلی خودروساز ایرانی روی پلت‌فرم‌های شرکت‌های خارجی خودرو می‌سازند، یک شرکت خصوصی در ایران اولین پلت فرم را در دانشگاه علم و صنعت توسعه داده است.

خودرو ایرانی با کمک دانشگاه علم و صنعت

شرکت خودروسازی یکسان آریان خودرو که یک شرکت خصوصی است از اولین محصول خود با نام yp 110 رونمایی کرده است. این خودرو با همکاری دانشگاه علم و صنعت ساخته شده است.

پلت فرم این خودرو با نام ysf1 در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده و می‌توان از آن به عنوان اولین پلت فرم ساخت ایران نام برد.

قرار است چند محصول دیگر هم روی این پلت فرم تولید شود که از جمله می‌توان به یک وانت و یک خودروی الکتریکی اشاره کرد.

 دو شرکت ایران خودرو و سایپا که بخش زیادی از بازار خودرو ایران را در اختیار دارند، خودروهای خود را تا کنون روی پلت‌فرم توسعه یافته شرکت‌هایی مانند پژو و کیاموتورز ساخته‌اند. این پلت فرم‌ها اکثرا تاریخ گذشته هستند.

البته مشخص نیست این شرکت خصوصی که با کمک دانشگاه علم و صنعت این محصول را توسعه داده، قادر است در بازار انحصاری ایران دوام بیاورد یا خیر.

صنعت خودرو سازی کاملا به دست دو شرکت بزرگ که زیر نظر سپاه و ولایت فقیه هستند اجازه نفس کشیدن به دیگر رقبا ندادند و بازاری یک طرفه را ایجاد کردند. 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...