۱۳۹۹ اسفند ۱, جمعه

اعتراض گزارش‌گران بدون مرز به بازداشت نوشین جعفری

سازمان گزار‌ش‌گران بدون مرز بازداشت نوشین جعفری، عکاس‌خبرنگار را محکوم کرد. به گفته این نهاد بین‌المللی،‌ نوشین جعفری برای گذراندن مجازات زندان خود بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده است.

سازمان گزار‌ش‌گران بدون مرز که از حقوق فعالان رسانه‌ای دفاع می‌کند روز جمعه اول اسفند (۱۹ فوریه) با استناد به اظهارات وکیل نوشین جعفری اعلام کرد که او "بدون هیچ ابلاغ و احضار و اخطار قبلی" دستگیر شده است.

این نهاد بین‌المللی با ارسال توییتی زندانی شدن نوشین جعفری را محکوم کرده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران هم به نقل از وکیل‌مدافع نوشین جعفری گزارش داده است که روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن، نوشین جعفری در منزل شخصی خود بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

امیر رئیسیان، وکیل‌مدافع جعفری با اعلام این خبر گفته که حکم دادگاه تجدید نظر روز شنبه ابلاغ شده و بازداشت وی بدون احضار و ابلاغ قبلی صورت گرفته است.

نوشین جعفری توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی چهار سال از آن به عنوان مجازات اشد قابل اجرا است.

نوشین جعفری ۱۲ مرداد توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۷۲ روز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در آن‌ زمان دلیل بازداشت او را "اهانت به سیدالشهدا و عزاداری" و "تبلیغ علیه نظام" عنوان کرده بود.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری هم  بعد از افشاگری درباره بازداشت خواهرش برای مدتی کوتاه بازداشت شده بود.
 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...