۱۳۹۹ بهمن ۲۵, شنبه

دستور دادستانی اصفهان برای شناسایی هتاکان به روحانی

دادستانی اصفهان دستور داده تا عاملان هتاکی به حسن روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان شناسایی و با آنها برخورد قاطع شود. هیأت دولت نیز در بیانیه‌ای هشدار داده که در صورت ادامه این گونه روش‌ها سکوت خود را خواهد شکست.

دادستانی اصفهان از صدور دستور شناسایی "مرتکبان و محرکین شعارهای هنجارشکنانه و توهین به رئیس جمهور" خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان اعلام کرده که با قانون شکنان "برخورد قاطع" صورت می‌گیرد.

دادستان اصفهان در این باره گفته دستگاه قضایی صرفنظر از مسائل جناحی "پاسداری از قانون و حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری دانسته و با قانون شکنان برخورد قاطعانه" خواهد کرد.

در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اصفهان، عده‌ای موتور سوار شعار "مرگ بر روحانی" سردادند. این حرکت انتقادات و اعتراضات فراوانی را به دنبال داشت.

هیأت دولت نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن این اقدام را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «اگر قرار است دولت دوران جنگ، ناکارآمد قلمداد شود و بانیان ضدایرانی فشار و تحریم، تطهیر شوند؛ دولت دوازدهم هم با قاطعیت اعلام می‌کند که اجازه نخواهد داد روایت‌های مجعول و فرصت‌طلبی‌های مبتنی بر دروغ، قضاوت عمومی را متاثر سازد. نمی‌توان اجازه داد جای قربانی و جلاد عوض شود.»

هیأت دولت همچنین تصریح کرده که به دلیل شرایط تحریم تا کنون سکوت کرده اما "همه می‌دانند که هر صبری، پایانی دارد. دولت انتخاب کرد که خود در ایام جنگ اقتصادی، صبورانه سکوت کند اما اجازه نمی‌دهد که «حقیقت» قربانی شود."

در این بیانیه همچنین نسبت به "ایجاد چندپارگی و نفرت‌پراکنی" در کشور هشدار داده شده و هتاکی به رییس جمهور  "سرپیچی از قانون و حرکتی به نفع بیگانه" خوانده شده است.

هیأت دولت پیگیری این موضوع را نیز "تلاشی برای اعاده حق نظام و ملت" دانسته است.
 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...