۱۳۹۹ اسفند ۲, شنبه

حداد عادل: غربی‌ها با اهرم تحریم به دنبال روی کار آمدن جریانی خاص هستند

حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: «غربی‌ها با شل و سفت کردن تحریم‌ها بدنبال روی کار آمدن جریانی خاص هستند». او همچنین می‌گوید که احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده رد صلاحیت خواهد شد.

غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست مناطق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران با اشاره به افرادی که نام نبرد، گفت: روزگاری می‌گفتند لیستی از تحریم‌ها آماده کرده‌اند ولی فعلا به کنگره آمریکا نمی‌برند تا مبادا در انتخابات ایران تأثیر منفی بگذارد. به گفته حدادعادل این کار آنها "در باغ سبز نشان دادن" است.

حدادعادل همچنین انتقاد کرد که غربی‌ها وظایفشان را نسبت به برجام انجام نداده‌اند\

غلامعلی حدادعادل از آغاز تلاش‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت "با نیت پاک به سمت انتخابات ۱۴۰۰" خواهد رفت. او انتقاد کرد: "غربی‌ها با شل و سفت کردن تحریم‌ها به دنبال روی کار آمدن جریانی خاص هستند".

حدادعادل کیست؟ 

حداد عادل ۷۵ سال دارد و به دلیل خویشاوندی با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در ارگان‌های مختلف حاکمیت نقش مهمی داشته و دارد. حدادعادل پدر عروس رهبر ایران است و هم‌اکنون به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی فعالیت می‌کند. او قبلا نیز در دوره‌های مختلف ریاست مجلس ایران را برعهده داشته است.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد اما به نفع اصول‌گرایان از نامزدی خود در آن دوره کناره‌گیری کرد.

حدادعادل به همراه ۹ نفر دیگر از اطرافیان و نزدیکان خامنه‌ای مورد تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز قرار گرفته است.

او اکنون یکی از چهره‌هایی است که قصد دارد درانتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری نقش ایفا کند و از اوایل دیماه رسما به جرگه فعالان انتخابات پیوسته است. رسانه‌های ایران برای شعله‌ور کردن آتش انتخابات ریاست جمهوری مرتب با او مصاحبه می‌کنند.

اخیرا او درباره نامزدی احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران اعلام کرد که رئیس جمهور پیشین دوباره رد صلاحیت خواهد شد. او گفت: «آمدن احمدی‌نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است. زیاد تحت تاثیر موضع‌گیری و فضای مجازی و حرف‌زدن‌ها نباشید.»

احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران در انتخابات سال ۱۳۹۶رد صلاحیت ‌شده بود. در آن زمان رهبر پیام داده بود که او وارد انتخابات نشود اما او توصیه خامنه‌ای را جدی نگرفت و رد صلاحیت شد.

محمود احمدی‌نژاد تا کنون درباره حضور یا عدم حضور خود در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری به صراحت حرفی نزده است.

احمد خورشیدی پدر داماد احمدی‌نژاد ادعا کرده است که "سیاست نظام" و اولویت خامنه‌ای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و با حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم در رقابت‌های سال آینده این نظر تامین می‌شود.

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند سال پیش برگزار شد میزان مشارکت اندکی بیش از ۴۲ درصد و کمترین میزان در یازده دوره بود.

جناح اصلاح‌طلب حکومت علت اصلی کاهش میزان مشارکت را رد گسترده صلاحیت داوطلبان این جناح عنوان می‌کند. اما شعارهای مردم در حرکت‌های اعتراضی سه سال گذشته، از جمله شعار "اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" از بی‌اعتمادی عمیق به همه کارگزاران حکومتی از همه جن اح‌ها حکایت دارد. 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...