۱۳۹۹ اسفند ۱۱, دوشنبه

آمار روزانه قربانیان کرونا در ایران دوباره سه رقمی شد

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد بیماران بستری در این شهر افزایش داشته اما نه به حدی که بتوان از یک پیک جدی صحبت کرد.

فرشاد علامه به عنوان مثال به شب گذشته (یک شنبه ۱۰ اسفند) اشاره کرده و گفته است: «به عنوان مثال شب گذشته در یکی از بیمارستان‌ها بحران افزایش بیماران بستری را داشتیم و مجبور شدیم تعدادی از بیماران را جابجا کنیم. بنابراین تعداد بیماران بستری مقداری افزایش یافته است، اما شدت این افزایش آنقدر که در خوزستان یا استان‌های با شیوع بالا دیده می‌شود، نیست.»

دکتر علامه تاکید کرده که وضعیت در تهران به صورتی نیست که بتوان از یک پیک جدی صحبت کرد اما تعداد بیماران بستری افزایش ملایمی داشته است.

به گفته او در حال حاضر یک بخش آی‌سی‌یو و دو بخش عفونی بیمارستان امام خمینی فقط به بیماران کرونایی اختصاص دارد و سایر بخش‌ها در خدمت بیماران دیگر است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته در صورت لزوم بخش‌های بیشتری در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

۱۸۷ مبتلا به ویروس جهش یافته

به گفته معاون وزیر بهداشت تا کنون ۲۰ نفر در سراسر ایران به دلیل ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا جانشان را از دست داده‌اند. علیرضا رییسی همچنین از شناسایی ۱۸۷ بیمار مبتلا به این ویروس در سطح کشور خبر داد.

به گفته این مقام مسئول قدرت و سرعت سرایت ویروس انگلیسی کرونا بسیار بالا و کشندگی آن ۳۰ درصد بیشتر از ویروس قدیمی است. معاون وزیر بهداشت تاکید کرده که ”نباید به هیچ عنوان این ویروس را دست کم گرفت“.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درباره میزان ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در این شهر گفته است: «گزارش‌هایی از بیمارستان‌ها مبنی بر بستری مواردی از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی داشته‌ایم، اما تعدادش خیلی زیاد نیست. موارد کمی بوده که تمهیدات خاص خودش را دارد و فرد ایزوله می‌شود.»

به گفته او درمان مبتلایان به ویروس جهش یافته تفاوتی با  درمان مبتلایان به ویروس قدیمی ندارد و تنها این افراد شدیدتر ایزوله می‌شوند  و شناسایی کسانی که با آنها در ارتباط بوده‌اند سریعتر انجام می‌گیرد.

معاون وزارت بهداشت همچنین تصریح کرده که تا زمانی که ۷۰ درصد ایمنی در جامعه ایجاد نشود ریشه‌کن شدن کرونا مفهومی ندارد و به گفته او این رقم تنها با واکسیناسیون کامل به دست می‌آید.

تعداد قربانیان دوباره سه رقمی شد

در همین مدت ۱۰۸ بیمار نیز جانشان را از دست داده‌اند. در هفته‌های گذشته تعداد قربانیان در ۲۴ ساعت به زیر صد نفر رسیده بود اما امروز دوباره این تعداد سه رقمی شد. بدین ترتیب تعداد کل فوت شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

از ابتدای شروع پاندمی کرونا تا کنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در ایران به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۳۴ نفر بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به گفته سیما سادات لاری در حال حاضر سه هزار و ۷۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...