۱۳۹۹ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

حکم ۳۱ سال حبس اکبر طبری در دیوان عالی کشور تأیید شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند از تأیید حکم ۳۱ سال حبس اکبر طبری در دیوان عالی این کشور خبر داد.

این رأی در شهریور ماه صادر و با تقاضای اعاده دادرسی وکلای طبری به دیوان عالی ارجاع شده بود. دیوان علی کشور اما حکم را قطعی و نهایی کرده است.

به گفته اسماعیلی، اکبر طبری از جمله ""در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا که املاک متعدد و وجوه متعددی را به صورت رشوه از اصحاب پرونده‌ها اخذ کرده بودند" محکوم شده است.

او علاوه بر ۳۱ سال حبس به "پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه مأخوذه و انفصال دایم از خدمات دولتی و استرداد املاک" محکوم شده است. مبلغی که مجموعا طبری باید پرداخت کند، بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته اسماعیلی، تنها در مورد اتهام پولشویی دیوان عالی رأی صادر نکرده زیرا قانون مربوط به پولشویی جدید است و در مورد این اتهام پرونده نیاز به بررسی مجدد دارد.

اکبر طبری در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه مدیر کل امور مالی این نهاد بود و با انتصاب صادق لاریجانی به عنوان جانشین شاهرودی، با حفظ این سمت به عنوان معاون اجرایی حوزه ریاست دستگاه قضائی منصوب شد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...