۱۴۰۰ فروردین ۶, جمعه

۳۳ مورد ستیز با مسیحیان و نقض حقوق بشر مسیحیان ایرانی در سه ماهه زمستان ۱۳۹۹

طبق گزارش بشریت، روند ستیز با مسیحیان در سه ماهه زمستان ۱۳۹۹ ادامه داشت به گونه ای که حقوق شهروندان مسیحی به کرات در موارد فوق نقض گردید. مشروح نقض مواد ۱۸ (حق آزادی عقیده) و ۱۹ (حق آزادی بیان) اعلامیه جهانی حقوق بشر:

الف) ماری محمدی، نوکیش مسیحی و زندانی عقیدتی سابق با فشار نهادهای امنیتی از ادامه اشتغال محروم شده است.

ب) در شعبه چهارم دادگاه انقلاب تجدیدنظر بوشهر روز هشتم بهمن ماه ۹۹، ساسان خسروی، سام خسروی و حبیب حیدری، سه نوکیش مسیحی، به دلیل باور دینی و فعالیت‌های صلح آمیز عقیدتی، متهم به «تبلیغ علیه نظام» شده و به زندان، جزای نقدی، تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی محکوم شدند.

ج) روز یکشنبه ۱۹ بهمن، ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان، طی ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز احضار شد.

د) ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی تبعیدی، محبوس در زندان زاهدان روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه، با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی از روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه، در اعتراض به پرونده سازی وزارت اطلاعات علیه او در زندان چابهار دست به اعتصاب غذا زد.

ی) طی دو هفته اخیر، ۱۱ خانواده مسیحی در استان البرز به اداره اطلاعات احضار شدند. در پی این احضار، از نوکیشان خواسته شده است که تعهد نامه ای مبنی بر خودداری از برقراری ارتباط با دیگر مسیحیان را امضا کنند.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...