۱۴۰۰ فروردین ۲, دوشنبه

نامه اعتراضی در باره تشدید آزار و اذیت زندانیان سیاسی در ایران

هجده نفر از زندانیان سیاسی که در زندان رجایی شهر کرج در حبس به سر می‌برند، با انتشار نامه‌ای سرگشاده به تبعید زندانیان سیاسی و پرونده‌سازی متعدد علیه آنان اعتراض کرده‌اند. 

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز دوشنبه ۲ فروردین (۲۲ مارس) متن این نامه را منتشر کرده است.

در این نامه آمده است:« طی ماه‌های گذشته به رغم ادعاهای عالی‌ترین مقامات قضایی جمهوری اسلامی پیرامون رعایت حقوق زندانیان سیاسی چیزی که عملا و هر روزه در حال رخ دادن است نه ذره‌ای بهبود شرایط زندانیان، بلکه تشدید سرکوب و ضد انسانی‌تر کردن بیش از پیش شرایط آنان بوده است تا با بالا بردن هزینه زندان، مردم به جان آمده ایران و کنشگران سیاسی در سطح جامعه را مرعوب و مقهور سیاست‌های سرکوب‌گرانه سازند.»

زندانیان سیاسی در نامه خود گفته‌اند: «انتقال به سلول انفرادی، توهین و تحقیر، ضرب و شتم، تشکیل پرونده‌های جدید و صدور احکام تازه و تبعید به زندان‌های دور از محل سکونت و… از جمله روش‌های اعمال فشار بر زندانیان و آزار و اذیت خانواده‌هایشان است که در ماه‌های اخیر شدیدتر و گسترده‌تر شده است.»

مطلب احمدیان، محمد بنازاده امیرخیزی، افشین بایمانی، آرشام رضایی، آرش صادقی، حسن صادقی، جعفر عظیم زاده، سهیل عربی، ابوالقاسم فولادوند، نصرالله لشنی، بهنام موسیوند، رضا محمدحسینی، سعید ماسوری، علی موسی نژاد فرکوش، فرهاد میثمی، محمد علی منصوری، مهدی مسکین نواز و آرش نصری این نامه را به امضاء رسانده‌اند.

در همین حال، اعتصاب غذای شماری از زندانیان سیاسی در ایران با حمایت و همبستگی کاربران شبکه‌های مجازی روبرو شده است. کاربران توییتر شامگاه یکشنبه (اول فروردین) با راه انداختن طوفانی توییتری با #اعتصاب_زندانیان اعلام همبستگی کردند.

این اعتصاب به دنبال انتشار بیانیه‌ای آغاز شد که ۳۴ تن از زندانیان سیاسی کشور منتشر کردند. در ا ین بیانیه آمده است که امضاءکنندگان "به یاد و احترام رنج‌های مشترک و در اعتراض به ظلم‌های ستمگران" و  "به یاد و احترام رنج بی‌شمار گرسنگان وطن" سال جدید را با اعتصاب غذا آغاز می‌کنند. این اعتصاب غذا قرار است سه روز به طول بیانجامد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...