۱۴۰۰ فروردین ۳, سه‌شنبه

فرمانده کل سپاه: فضای مجازی را از ولنگاری رها می‌کنیم

مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی پس از پیام نوروزی خامنه‌ای که از "ولنگار رها شدن فضای مجازی" انتقاد کرده بود مواضع ضد و نقیضی درباره نقش فضای مجازی اتخاذ کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه از کنترل فضای مجازی سخن گفته در حالی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور از کمک فضای مجازی در مبارزه با فساد دفاع کرده است.

در بخشی از پیام حسین سلامی به رهبر آمده است که روز سه‌شنبه سوم فروردین "ستاد تحقق فرامین نورزی ۱۴۰۰" تشکیل شده و اولین جلسه آن با حضور هیئت رئیسه سپاه و رئیس سازمان بسیج، سازمان اطلاعات و مسئولان اقتصادی و سازندگی سپاه برگزار شده است. در ادامه پیام گفته شده است که تصمیمات اولیه در قالب یک نقشه راه برای اجرای دستور رهبر گرفته شده است.

تشکیل این ستاد و نقشه راه آن برای جلوگیری از "ولنگاری فضای مجازی" می‌تواند به این معنا باشد که اقدامات وسیعی برای کنترل اینترنت در ایران آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در راه است، طوری که داد حسن روحانی را در آورده و سبب دفاع او از فضای مجازی شده است.

یکی از وعده‌های حسن روحانی که واپسین ایام دوره ریاست جمهوری خود را طی می‌کند تسهیل دسترسی همگانی به اینترنت بوده است.

رئیس‌جمهور ایران با دفاع از شبکه‌های اجتماعی در مبارزه با فساد، خواستار استفاده از شرایط نوین جهانی در زندگی مردم ایران  شده است.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...