۱۴۰۰ فروردین ۲۳, دوشنبه

⭕️ خشم کاربران از اظهارات مطهری درباره ستار بهشتی

ویدیویی از صحبت‌های علی مطهری درباره ستار بهشتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که خشم بسیاری از کاربران را برانگیخته است. در این ویدیو علی مطهری درباره ستار بهشتی با بیان این‌که کارگری فقیر بود" که وبلاگش "هشت بازدیدکننده در روز داشت"، 

می‌گوید: «به پلیس فتا گفتم با او مهربانی کنید، یک چایی جلویش بگذارید، دوتا کیسه برنج بدهید برود. این اصلاح می‌شود و از این حرف‌ها نمی‌زند.»

ستار بهشتی وبلاگ‌نویسی بود که در ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۱ توسط پلیس فتا بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد. او تنها چهار روز بعد در ۱۳ آبان در بازداشت درگذشت. مطهری در این ویدیو تایید کرده است که بهشتی بر اثر شکنجه جان باخته است. علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی است که برای انتخابات ریاست جمهوری امسال ایران اعلام نامزدی کرده است.

شماری از کاربران علی مطهری را متهم کرده‌اند که او "همه را به کیش خود پندارد". شماری هم موضوع تعداد بازدیدکننده‌های وبلاگ ستار بهشتی را مساله‌ای "خطرناک‌تر" ارزیابی کرده‌اند و پرسیده‌اند یعنی اگر بازدیدکننده‌هایش بیش‌تر بود، بازداشت و شکنجه و قتلش جایز بود؟

حسین رونقی، فعال آزادی اینترنت که به علت فعالیت‌هایش پیش‌تر زندانی بوده است در توییتر نوشت: «ستار کارگر فقیری بود اما شریف بود، آزاده بود، آن‌چه که شما نیستید.» او ادامه داد که بهشتی "با تمام بلایی که سرش آوردید، شکنجه‌اش‌کردید، حاضر نشد تن به خواسته‌های شما بدهد.

 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...