۱۴۰۰ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

"صدور کیفرخواست برای ۱۰ نفر" در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی

طبق گفته دادستان سابق نظامی استان تهران، برای ۱۰ نفر از مسئولان مرتبط با سانحه سرنگونی هواپیمای اوکراینی در دی‌ماه سال ۹۸ کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش ایسنا، غلامعباس ترکی در جلسه معارفه دادستان جدید نظامی تهران تصریح کرد: «برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در زمینه حادثه سقوط هواپیمای اوکراین دخیل بودند کیفرخواست صادر شد که در دادگاه نتیجه‌های لازم گرفته می‌شود.»

پرواز PS752 خطوط هوایی اوکراین اندکی بعد از اوج گرفتن از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی در ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ با شلیک دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند. قربانیان از کشورهای کانادا، اوکراین، سوئد، افغانستان و بریتانیا بودند. بسیاری از مسافران را شهروندان ایرانی ساکن کانادا تشکیل می‌دادند.

دولت کانادا نیز این گزارش را "ناکامل و عاری از حقایق و شواهد کافی" دانست. جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور در این باره گفت: «ما پیش و بیش از هر چیز به تلاش برای تحقق وعده‌ای که به خانواده‌ها داده‌ایم ادامه می‌دهیم تا معلوم شود دقیقا چه خلافی صورت گرفته و ایران باید مسئولیت خود را در قربانی شدن این همه انسان بپذیرد.»

ترودو گفت که با سایر کشورها برای احقاق حقوق قربانیان فاجعه و بازماندگان آن‌ها همکاری خواهد کرد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...