۱۴۰۰ اردیبهشت ۵, یکشنبه

سینا شکیب، دانشجوی بهائی از دانشگاه اخراج شد

خبرگزاری هرانا – سینا شکیب دانشجوی ترم ۴ رشته آمار و کاربردها در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار دانشگاه اصفهان، به دلیل اعتقاد به آئین بهائی از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد. 

با وجود محرومیت شهروندان بهایی از تحصیل در دانشگاه‌ها، برخی از این شهروندان گاها موفق به ورود به دانشگاه شده و پس از مدتی به بهانه‌های مختلف توسط مسئولان از ادامه تحصیل محروم و از دانشگاه اخراج می شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سینا شکیب دانشجوی دانشگاه اصفهان به اعتقاد به آئین بهائی از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی، سینا شکیب در تاریخ ۳۰ فروردین ماه و در زمان ورود به سامانه آموزشی جهت شرکت در کلاس آنلاین متوجه قفل بودن کارتابل خود شد. در تماس وی با واحد آموزش دانشگاه به او گفته شد که طی نامه‌هایی محرمانه که توسط وزارت و گزینش به دانشگاه ارسال شده است، او از دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شده است. 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...