۱۴۰۰ فروردین ۲۹, یکشنبه

تشییع پیکر شهید نان حلال در دزاپ/ اعلام تشکیل گروه پلیس سرمچار توسط جوانان

مردم دزاپ پس از تشییع پیکر «امان الله کبدانی» شهید نان حلال، خبر از تشکیل گروه های «پلیس سرمچار» در دزاپ دادند.

به گزارش ماتین وطن به نقل از رصد بلوچستان، امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، پیکر شهید نان حلال «امان الله کبدانی» که در روز پنج شنبه ۲۶ فروردین توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده بود با حضور گسترده مردم دزاپ تشییع و به خاک سپرده شد. جوانان دزاپ پس از خاکسپاری این شهید اعلام کردند که گروه های «پلیس سرمچار» جهت تامین امنیت شهر #دزاپ را تشکیل خواهند داد.

امان الله حدود ساعت ۲۲:۳۰ شب ۲۶ فروردین در ۳۰ متری خیابان کشاورز در حال عبور بوده که سارقان با موتورسیکلت راه او را سد کرده و پس از مقاومت، او را به شدت زخمی کرده اند.

پس از زخمی شدن و مشاهده جراحت وخیم توسط مردم محلی، با پلیس ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفته شده که نیروهای امنیتی و اورژانس با بهانه های مختلف حاضر به آمدن در محل نشده اند.

پس از انتقال امان الله به بیمارستان و مداوای اولیه، وی در ساعت ۴ صبح به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

جوانان دزاپ پس از خاکسپاری جنازه شهید امان الله اعلام کردند که از امروز به بعد امنیت دزاپ و خیابان های آن را خودشان تامین خواهند کرد.

مردم دزاپ همچنین به مخلان امنیت هشدار دادند که دیگر دست از جنایت، دزدی و قتل و کشتار بردارند و ‌توبه کنند؛ در غیر اینصورت و در صورت دستگیر شدن توسط پلیس های سرمچار با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

جوانان دزاپ اعلام کردند که نیروهای امنیتی در تامین امنیت اقدامی انجام نخواهند داد و خود جهت تامین امنیت دست به کار خواهند شد. این گروه از پلیس های سرمچار همچنین به ریش سفیدان و بزرگان طوایف اعلام کردند که اگر فردی از طایفه آنها بر علیه مردم اسلحه بکشد دستش قطع خواهد شد و چنانچه از مخلان امنیت توسط سران طوایف حمایت شود آنها نیز توسط پلیس های سرمچار مجازات خواهند شد.

 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...