۱۴۰۰ فروردین ۲۹, یکشنبه

بازداشت شش شهروند در تهران در رابطه با تهیه و بازنشر یک کلیپ ویدیویی

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت ۶ تن از عوامل تهیه، نشر و بازنشر یک ویدیو کوتاه به دلیل آنچه “بی‌احترامی به روحانی معمم” خواند، خبر داد. به گفته وی، پرونده این افراد به مرجع قضائی تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل همشهری، امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت ۶ تن از عوامل تهیه و نشر یک کلیپ ویدیو خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای در این رابطه اظهار کرد: “حدود ساعت ۱۸ روز جمعه پنج پسر جوان حدوداً ۲۲ تا ۲۳ ساله در منطقه پاسداران، خیابان بوستان ششم، اقدام به تهیه کلیپی کردند”.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: “در کلیپ مذکور، یکی از این پسران جوان ضمن “بی‌احترامی به یک روحانی معمم”، زیر گوش وی زده بود.”

موقوفه‌ای تصریح کرد: “با انتشار این کلیپ، عوامل پلیس پیشگیری نسبت به شناسایی افرادی که در نشر و بازنشر کلیپ مذکور دخیل بودند، اقدام کردند”.

وی ادامه داد: صبح امروز چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل شدند.

موقوفه‌ای بیان کرد: اقدامات بعدی درباره شناسایی دو نفر دیگر که از بازیگران این کلیپ بودند، ادامه یافت که در بررسی‌ها مشخص شد، پسری جوان حدوداً ۲۲ ساله به همراه پدرش که حدودا ۵۰ سال دارد، در ویدیو مذکور بازی کرده‌اند که در نهایت این دو نفر نیز ساعت ۱۸ امروز توسط پلیس در شهرستان پرند بازداشت و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...