۱۴۰۰ فروردین ۱۶, دوشنبه

پلیس راهور: کیفرخواست نماینده مجلس "سیلی زن" به زودی صادر می‌شود

ماجرای سیلی زدن نماینده مجلس به صورت یک سرباز  همچنان خبرساز است. در حالی که رییس پلیس ناجا گفته شکایت از علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در جریان است و به زودی کیفرخواست علیه او صادر می‌شود، این نماینده گفته به اتهام توهین از سرباز عابد اکبری و نیروی انتظامی شکایت کرده است.

این در حالی است که عنابستانی پیشتر از وظیفه شناسی این سرباز تشکر و از مردم عذرخواهی کرده بود.

سردار سید کمال هادیانفر به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است: «پلیس راهور شکایت خود از ایشان را به دادسرا ارائه داد و دستگاه قضایی نیز نسبت به احضار فرد خاطی اقدام کرده و طبق اطلاعات ما به زودی و طی روزهای آتی کیفر خواست برای ایشان صادر می‌شود.»

عنابستانی درباره روند پرونده‌اش در هیأت نظارت بر نمایندگان نیز گفته است: «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیئت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سوال کنید.»

پیشتر سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پاسخ به این پرسش که آیا این هیئت به رفتار علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس که به یک سرباز وظیفه سیلی زده، رسیدگی می‌کند یا نه، پاسخ داده بود: «هنوز به این موضوع ورود نکرده‌ایم اگر طرح شکایتی شود، بررسی می‌کنیم.»

ماجرا چه بود

در این فیلم سربازی که خود را عابد اکبری معرفی می‌کند شرح می‌دهد که پس از این که جلوی ورود خودروی بدون مجوز یک نماینده مجلس به خطوط ویژه اتوبوسرانی را گرفته، این نماینده پس از درگیری لفظی به او سیلی زده است.

با بالاگرفتن ماجرا و باز شدن پای هیآت نظارت بر رفتار نمایندگان و نیز پشتیبانی فرمانده پلیس راهور ناجا از سرباز اکبری، عنابستانی ویدیویی در توییترش منتشر کرد و در آن  از سرباز عابد اکبری  به خاطر "رعایت قانون"  تشکر و از ملت ایران و مردم حوزه انتخابیه‌اش "عذرخواهی" کرد.

پس از این عذرخواهی ماجرا کمی آرام گرفت تا اینکه روز گذشته نماینده سبزوار اعلام کرد به دلیل توهین از سرباز عابدی و پلیس راهور ناجا شکایت کرده است.

در این میان اما خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برای تردد نمایندگان مجلس در خط ویژه اتوبوسرانی مجوز صادر شده است. این خبر با اعتراضات و انتقادات زیادی روبرو شد و بعد از آن رییس پلیس ناجا اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده است.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...