۱۴۰۰ دی ۱۸, شنبه

با حکم عجیب قاضی؛ قربانی بردگی جنسی ممنوع الخروج شد

 


خبرگزاری هرانا – یکی از دو دختری که چندی پیش به مدت طولانی در خانه خواهر و برادری مورد آزار و سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند، به دلیل اینکه پیشتر با هدف سفر به ترکیه از خانه خارج شده بود با حکم عجیب قاضی ممنوع الخروج شد. این دو قربانی، بجای دریافت خدمات درمانی مناسب، حدود یک ماه اخیر را در خصوص موضوع قتل قربانی سوم، تحت بازجویی و بازداشت قرار داشتند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه ایران، دو دختر جوانی که یکی سه سال و دیگر ۸ ماه توسط خواهر برادری در خانه محبوس و مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند، بجای دریافت خدمات درمانی بازداشت و در نهایت و پس از یک ماه بازجویی به دستور بازپرس پرونده آزاد شدند.


همزمان با آزادی دو دختر، پدران آن‌ها در دادسرا حاضر شدند، اما در حالی که پدر یکی از آن‌ها دخترش را تحویل گرفته و به خانه بازگرداند پدر دختر دیگر از تحویل وی بنا به دلایلی خودداری کرد و دختر جوان روانه بهزیستی شد.


بر اساس این گزارش یکی از این دختران قبلا با هدف سفر به ترکیه از خانه‌اش فرار کرده بود، با حکم قاضی پرونده با احتمال اینکه شاید وی پس از آزادی دوباره قصد خروج از کشور را داشته باشد، ممنوع الخروج شد!


مسعود افرازه، وکیل دادگستری که داوطلبانه وکالت این دو دختر را به عهده گرفته است، گفت: با آزادی موکلینم، قرار شد از سعید به اتهام تجاوز به عنف، تهدید، ضرب و جرح عمدی، فحاشی، غصب عنوان و حبس غیرقانونی شکایت کنم تا غیر از پرونده قتل به این اتهامات وی رسیدگی شود.


این دو دختر جوان از شامگاه ۱۵ آذر و همزمان با ورود مأموران کلانتری به خانه‌ای در خیابان قزوین تهران به همراه صاحبخانه به نام سعید و خواهرش دستگیر شده بودند. از آنجا که جسد یک زن در این خانه پیدا شده بود تحقیقات برای شناسایی عامل قتل آغاز شد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...