۱۴۰۱ اردیبهشت ۳۱, شنبه

پرونده‌سازی در زندان؛ هادی حکیم شفایی، به حبس و جزای نقدی محکوم شد

 

خبرگزاری هرانا – هادی حکیم شفایی، زندانی سیاسی سابق و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان شمالی، توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه‌های کیفری دو خراسان شمالی و شعبه ۱ دادگاه انقلاب بجنورد، به یک ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. این پرونده در حالی برای وی گشوده شد که او در حال گذراندن دوران محکومیت خود از بابت پرونده پیشین در زندان بجنورد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی حکیم شفایی زندانی سیاسی سابق و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان شمالی، از بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس علیه وی گشوده شده به یک ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
آقای حکیم شفایی توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه های کیفری دو خراسان شمالی و شعبه ۱ دادگاه انقلاب بجنورد به ریاست قاضی پیرگزی، از بابت اتهامات “نشر اکاذیب” و “تبلیغ علیه نظام” به پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

رای دادگاه کیفری در سامانه ثنا و رای دادگاه انقلاب در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به صورت حضوری به وکیل وی ابلاغ شده است.
این پرونده در حالی برای وی گشوده شد که او در حال گذراندن دوران محکومیت خود از بابت پرونده پیشین در زندان بجنورد بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «آقای حکیم شفایی از مهرماه سال گذشته برای تحمل حبس راهی زندان بهبهان شده بود. پس از سپری کردن یک ماه از مدت محکومیت به زندان بجنورد انتقالی گرفت، با این حال پیش از ورود به زندان توسط پلیس امنیت خراسان شمالی بدون ارائه حکم قضایی برخی از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و تبلت او ضبط شد و پرونده جدیدی به این ترتیب برای او گشوده شد.»

هادی حکیم شفایی در سال ۹۸، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد به ریاست قاضی سیدمصطفی هاشمی از بابت اتهام “انتشار اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه ای به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۲ سال حبس و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص اتهام “ترغیب و تشویق و تحریک افراد جهت اعمال خشونت آمیز” به ۱ سال حبس و ۵ میلیون ریال جزای نقدی و در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۵ میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم شد. این محکومیت با تبرئه از دو اتهام “انتشار اکاذیب از طریق رایانه و ترغیب و تشویق و تحریک افراد جهت اعمال خشونت آمیز” توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی به ۶ ماه زندان تقلیل یافت. این شهروند در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه امسال پس از تحمل دوران محکومیت ۶ ماهه خود از زندان بجنورد آزاد شد. آزادی او به دلیل وجود یک پرونده مفتوح با تودیع قرار (فیش حقوقی) صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که آقای حکیم شفایی در سال ۸۹ نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه یک سال زندان را دارد.

هادی حکیم شفایی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی بجنورد به سه سال حبس تعزیری از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی به ریاست قاضی پیرگزی به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...