۱۳۹۹ بهمن ۱۸, شنبه

روحانی: واکسیناسیون از این هفته آغاز می‌شود

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران اعلام کرد نخستین محموله واکسن وارد کشور شده و واکسیناسیون در همین هفته قبل از روز چهارشنبه ۲۲ بهمن آغاز می‌شود. 

استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین فوتی‌های کرونا را داشتند.

حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران روز شنبه ۱۸ بهمن (۶ فوریه) در نشست ستاد کشوری مقابله با اعلام کرد همه دستگاه‌ها برای واکسیناسیون آماده هستند و پیش از ۲۲ بهمن واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

به گفته روحانی واکسیناسیون حداقل شش ماه زمان می‌برد و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای آغاز می‌شود.

روحانی تاکید کرد بخشی از محموله واکسن در ماه فوریه و بخشی دیگر در ماه مارس تحویل ایران داده خواهد شد و امیدوار است تا اوایل فروردین این واکسیناسیون انجام شود.

رئیس جمهور ایران همچنین گفت که حتی پس از واکسیناسیون هم، تا یک سال آینده باید همه پروتکل‌های مربوط به کرونا رعایت شوند.

 سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه ۱۸ بهمن اعلام کرد بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان گزارش شده است.

او گفت به دلیل عادی گرفتن شرایط و سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی از ۱۸ شهرستان در هفته قبل به ۳۶ شهرستان در هفته جاری و تعداد شهرستان‌های زرد از ۱۳۰ شهرستان در هفته قبل به ۱۷۸ شهرستان رسیده است.

در حال حاضر ۲۳۴ شهرستان کشور در وضعیت آبی هستند.

سیماسادات لاری درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت شش هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شد.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

این مقام وزارت بهداشت گزارش داد که مجموع بیماران کرونا در ایران اکنون به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از مرگ ۷۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد و گفت مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسیده است.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...