۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

آلمان؛ کنترل نهادهای امنیتی بر مسجد شیعیان هامبورگ


 سخنگوی فراکسیون احزاب مسیحی آلمان گفته است اختیارات سازمان امنیت داخلی این کشور برای کنترل مساجد باید گسترش یابد.  

به گزارش دویچه وله آلمان، این سیاستمدار آلمانی خواهان دادن اختیارات بیشتر به سازمان امنیت داخلی آلمان (نهاد حافظ قانون اساسی) برای کنترل و مهار مساجد شده‌ و تاکید کرد نفوذ این نهاد امنیتی در مساجد باید بیشتر شود.


وی همچنین در مورد کمک مالی کشورهای خارجی به مساجد تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود که این پول‌ها چه تاثیری بر فعالیت مساجد دارند.


این مقام آلمانی توصیه می‌کند با انجام تحقیقات میدانی باید مشخص شود اسلام‌گرایی سیاسی تا چه اندازه بر کودکان و جوانان تأثیر می‌گذارد.


نماینده حزب دمکرات مسیحی از هامبورگ نیز می‌گوید پس از کشته شدن معلم فرانسوی، ساموئل پتی، در پاریس مشخص شده است که اسلام‌گرایی تا چه اندازه تفکر و اعمال جوانان مسلمان در آلمان را شکل می‌دهد.


شناسایی یکی از آخوند-تروریستهای خامنه ای در اروپا


پلیس امنیت نروژ از وزارت دادگستری این کشور خواسته است که یک آخوند مرکز مذهبی شیعی «امام علی» در اسلو، پایتخت این کشور را اخراج کند. نام این آخوند-تروریست اعزامی جمهوری اسلامی ذکر نشده، ولی بررسی رادیوفردا نشان می‌دهد که منظور احتمالاً سید مصطفی مطهری (سمت راست در عکس) است.‎


در همین حال گزارش‌هایی هم درباره همکاری این آخوند امنیتی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مطرح شده است.


بر اساس گزارش خبرگزاری ان‌ار‌ک نروژ، این روحانی به همکاری با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و ارتباط با یک ایرانی‌-نروژی که پیش از این در دانمارک بازداشت شده، متهم شده است.


تیرماه امسال، دادگاهی در دانمارک یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار را به جرم جاسوسی و مشارکت در اقدام به ترور در خاک دانمارک محکوم کرد.


به گفته دادگاه، این مرد ۴۰ ساله «در مورد یک مهاجر ایرانی ساکن دانمارک اطلاعات جمع‌آوری کرده» و این اطلاعات را به فردی داده است که برای نهادهای امنیتی رژیم ایران کار می‌کند.


بررسی فعالیت بسیاری از نهادهای مذهبی و فرهنگی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که شبکه‌ای متشکل از عناصر امنیتی و چهره‌های فعال یا وابسته به دفتر خامنه‌ای و روحانیون مبلغ شیعه در سایر کشورها در حال همکاری و فعالیت با یکدیگر هستند.


مرکز امام علی شهر اسلو به همراه «مرکز اسلامی توحید»، دو مرکز مهم شیعیان در نروژ محسوب می‌شوند.


یک مدیر امنیتی دولت نروژ گفته است که که حکومت ایران از مراکز مذهبی و مساجد در اروپا برای اقدامات امنیتی و اطلاعاتی استفاده می‌کند.


کانادا به لانه جدید تروریست‌های رژیم تبدیل شده است؟


یک مخالف شناخته شده جمهوری اسلامی در تورنتو کانادا به قتل رسیده است. همزمان با قتل مهدی امین، یکی از بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی که مقیم کانادا است، از تهدید به مرگ خود خبر داده است.


حامد اسماعیلیون،‌ که همسر و فرزندش در ساقط شدن هواپیمای اوکراینی به دست سپاه پاسداران کشته شدند، در صفحه فیسبوک خود با اشاره به اینکه مهدی امین در محل سکونتش به قتل رسیده است، نوشت: بنا نداشتم تهدیدات به مرگ را علنی کنم ولی اگر رد پای یک حکومت خارجی در قتل مهدی امین از فعالان سیاسی مقیم تورنتو پیدا شود به نظر می‌رسد فرنگی‌کاران جمهوری اسلامی دوباره به ماموریت می‌روند.


این در حالیست که بنیاد دفاع ازدموکراسی‌ها پیش تر در گزارشی نسبت به گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در کانادا هشدار داده و گفته بود: این کشور به یک کانون اصلی برای حامیان رژیم ایران تبدیل شده و آنها میلیاردها دلار را با پول‌شویی از ایران خارج کرده و در کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


این بنیاد در بیانیه ای نوشته بود: دولت کانادا به هشدارهای ایرانیان مقیم کانادا در مورد گسترش نفوذ حکومت ایران توجهی نشان نمی‌دهد. این در حالی است که حامیان رژیم ایران در کانادا بسیاری از کنشگران ایرانی از جمله خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی، را مورد تهدید قرار داده‌اند.


بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نوشته بود: دولت “ترودو” می‌توانست با تروریست شناختن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی و تحقیق و تفحص در مورد شبکه‌های وابسته به حکومت ایران در کشورش در سمت درست تاریخ قرار گیرد. اما بی‌توجهی به این امر می‌تواند پرونده او را لکه‌دار کند، به ویژه اگر رژیم ایران سرنگون شود.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...