۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

هشدار بی‌ سابقه وزیر دفاع اسرائیل به حکومت ایران


 بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در مصاحبه با یک شبکۀ تلویزیونی مصری که دیشب یکشنبه سی و یکم ژانویه پخش شد هشدار داد که در صورت ادامه ماجراجویی های اتمی رژیم ایران و تهدیدهای حزب الله، کشورش دست به اقدام نظامی علیه آنها خواهد زد.  

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که کشورش امکان اتخاذ تدابیر ضروری علیه برنامۀ اتمی رژیم ایران را دارد و پشتیبانی حکومت ایران از حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن نیز نیازمند واکنش و اقدام نظامی است.


او از رژیم اسلامی ایران به عنوان یک حکومت بنیادگرا یاد کرد که قصد دارد با تولید سلاح اتمی دامنۀ نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش دهد.


گانتز ابراز امیدواری کرد که مردم ایران نگرانی‌های اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه را در خصوص تهدیدهای حکومت اسلامی تهران درک کنند. او گفت که شهروندان ایران شایستۀ یک زندگی عادی و انسانی هستند.


وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفت که جنگ آینده علیه رژیم اسلامی تهران شامل حزب‌الله نیز خواهد شد. وی گفت در صورت وقوع جنگ، اسرائیل انبارهای موشک‌های حزب‌الله را که در مناطق غیرنظامی احداث شده‌اند هدف قرار خواهد داد.


این مقام اسرائیلی با استناد به اطلاعات دولت اسرائیل تأکید کرد که حزب الله موشک‌های خود را در مناطق غیرنظامی ذخیره و به این ترتیب از غیرنظامیان لبنان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است. او گفت که اسرائیل نهایتاً چاره‌ای جز از میان بردن این ذخایر ندارد.


گانتز با اشاره به انفجار هزاران کیلوگرم نیترات آمونیوم انبار شده در بندر بیروت در اوت سال گذشته افزود که پنهان کردن سلاح و مواد انفجاری در میان غیرنظامیان شیوۀ رایج حزب‌الله لبنان است.


هشدار بی‌سابقه ارتش اسرائیل به بایدن درباره رژیم ایران

چهارشنبه، 8 بهمن ماه 1399 = 27-01 2021


رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته: در مقابله با محور شیعی “از حکومت ایران تا نیروهای نیابتی درعراق، سوریه و لبنان” یک ائتلاف منطقه‌ای قوی از یونان، قبرس، مصر، اردن و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ایجاد شده و اسرائیل در داخل این ائتلاف است.


وی افزود: تمام دشمنان ما در محور شیعی در نتیجه وضعیت اقتصادی و نیز ناامیدی گسترده در جوامع‌شان به دلیل نحوه بد اداره کشورهایشان در تنگنای عمیقی هستند.


این مقام ارتش اسرائیل افزود: نیروهای محور شیعی در داخل سوریه به دلیل حملات مداوم ما کند شده‌اند اما موقعیت گیری تمام نشده از این رو فعالیت‌های ما ادامه می‌یابند.


وی در ادامه با متهم کردن رژیم ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: من به ارتش اسرائیل دستور داده ام که علاوه بر نقشه‌های عملیاتی‌ای که تدارک دیده اند، چند نقشه عملیاتی دیگر نیز آماده کنند.


رئیس ستاد ارتش اسرائیل با لحنی تند، گفت که او فرمان لازم را در این زمینه به ارتش داده است و هرگاه دولت دستور دهد، وارد عمل خواهد شد


به گفته وی، «اگر برجام هنوز زنده بود، رژیم ایران تا حال می‌توانست به سمت تولید بمب اتمی پیش برود زیرا برجام فاقد محدودیت‌ها و نظارت کافی برای جلوگیری از دستیابی به بمب اتمی بود.


رئیس ستاد ارتش اسرائیل همچنین اظهار داشت که رژیم ایران امروز، آن حکومت دیروز نیست و اکنون ضعیف‌تر و منزوی‌تر شده و تحت تحریم‌های شدید و فشار حداکثری قرار گرفته و اگر دولت جدید آمریکا بخواهد این سیاست را متوقف سازد، به اشتباه بزرگی دچار خواهد شد.


با این حال او با استناد به داده‌های اطلاعاتی تأکید کرد که حکومت ایران به تلاش های خود برای تقویت توان نظامی ادامه می‌دهد و افزود: هرکس که بخواهد در این شرایط از شدت فشارها بکاهد، مانند اکسیژن رساندن به آنها است.


آسوشیتدپرس نوشت: هشدار شدید و صریح رییس ستاد ارتش آمریکا، با هدف تشدید فشار اسرائیل بر دولت جدید واشنگتن، برای دوری کردن از احتمال بازگشت به برجام، بیان شده است.


ژنرال کوخاوی در سخنرانی در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل گفت که بازگشت به برجام، هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی، یک تهدید غیر قابل قبول است و به تشدید رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه منجر خواهد شد.


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اخیرا چند بار به دولت جدید آمریکا هشدار داد که بازگشت به برجام، یک حماقت است که نباید اتفاق بیفتد.


اولین موضع دولت بایدن پس از گفتگو با اسرائیل


خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه در خبری کوتاه با عنوان “اولین لفاظی دولت بایدن علیه ایران” نوشت: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: تهدیدهای ایران را نمی پذیریم و رفتارهای این کشور را به شدت محکوم می کنیم. با دوستان و شرکای خود برای مقابله با نفوذ مخرب ایران همکاری خواهیم کرد.


این در حالیست که مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل شنبه شب تلفنی با هم درباره رژیم ایران گفتگو کردند. اولین مذاکره رسمی در این باره میان دو دولت قرار است چهارشنبه انجام شود. ماه آینده نیز رییس موساد به واشنگتن سفر می‌کند.


طبق این گزارش، مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل و جیک سالیوان توافق کردند که به زودی در خصوص موضوعات مختلف از جمله تهدیدهای ناشی از رژیم ایران، مسائل منطقه‌ای و پیشرفت توافق صلح «ابراهیم»، عادی سازی روابط کشورهای عرب با اسرائیل، مذاکره کنند.


این اولین مذاکره رسمی میان دولت جو بایدن و اسرائیل است و بناست روز چهارشنبه ۲۷ ژانویه برگزار شود.


در همین حال «کانال ۱۲» اسرائیل گزارش داده است که یوسی کوهن، رئیس موساد به همراه یک هیئت اسرائیلی ماه آینده (فوریه ) عازم واشینگتن خواهد شد تا با مقام‌های دولت جو بایدن درباره رژیم ایران مذاکره کند.


طبق این گزارش، هیئت اسرائیلی اطلاعات درباره رژیم ایران را در اختیار دولت بایدن قرار خواهد داد.


نتانیاهو، بایدن را از نزدیکی به تهران بر حذر داشت


این در حالیست که هفته گذشته نخست وزیر اسرائیل در پیام شادباش به پرزیدنت بایدن، او را از نزدیکی به رژیم ایران بر حذر داشت.


نتانیاهو در پیام خود به بایدن یادآوری کرد که حکومت ایران بزرگترین خطری است که خاورمیانه و جهان را تهدید می کند و یادآوری کرد که ایالات متحده باید برای رفع این خطر به اقدامات لازم دست بزند.


نخست وزیر اسرائیل بر سیاست قاطعانه کشورش انگشت گذاشت و یادآوری کرد فردی که رهبری آمریکا را در چهار سال پیش رو به دست می گیرد، نباید از این خطر غافل شود.


در همین خال سخنگوی جدید کاخ‌سفید در نخستین کنفرانس خبری پس از تحلیف جو بایدن با تأکید بر این‌که رژیم ایران بسیاری از تعهداتش در چارچوب توافق برحام را نقض کرده است، گفت: (رژیم) ایران برای ادامه باید پایبندی به محدودیت‌های اعمال شده به موجب توافق هسته‌ ای را از سر گیرد.


در همین حال یک نخست وزیر سابق اسرائیل به دولت آینده آمریکا هشدار داد که سازش با رژیم ایران، موجب حمله اسرائیل می شود.


به گزارش رادیو پیام اسرائیل، اهود باراک شخصیت سیاسی برجسته اسرائیلی که در گذشته فرمانده ارتش، وزیر دفاع و نخست وزیر بوده، به دولت آینده جو بایدن رئیس جمهوری برگزیده ایالات متحده هشدار داد که مبادا اشتباهات دولت پرزیدنت اوباما را در آشتی با رژیم ایران تکرار کند و موجب گستاخی بیشتر این رژیم، و همچنین ادامه برنامه های اتمی آن شود.


اهود باراک گفت که اسرائیل باید همه تلاش های خود را بسیج کند تا دولت آینده بایدن را به این باور برساند که سازشکاری با رژیم ایران، نه تنها اسرائیل را به خطر می اندازد، بلکه اوضاع در منطقه را دوباره بحرانی می سازد و موجب هراس امیرنشین های عرب می شود. در این صورت اسرائیل ناچار خواهد شد برای دفاع از موجودیت خویش به اقدامات لازم دست بزند.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...