۱۳۹۹ بهمن ۱۹, یکشنبه

نماینده ایران در سازمان ملل خواستار واکنش بین‌المللی به تهدیدهای اسرائيل شد

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نامه‌ای خواستار واکنش جامعه بین‌المللی به اظهارات رییس ستاد ارتش اسرائیل درباره "طرح‌های حمله به ایران" شد. 

او گفت که ایران در دفاع از خود به هر حمله اسرائیل "پاسخ قاطع" خواهد داد.

مجید تخت‌روانچی سفیر و‌نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت نسبت "به اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه" اسرائيل هشدار داد و خواهان واکنش به آن شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نماینده ایران در نامه خود به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که دولت اسرائیل "نه تنها اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده، بلکه فعالانه در پی برنامه‌ریزی به منظور اقدام به تهدیدهای خصمانه خود علیه ایران است".

تخت‌روانچی افزوده است: آخرین نمونه از تهدیدهای اسرائيل علیه ایران، اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ است که در آن می‌گوید: "نیروهای نظامی اسرائیل علاوه بر برنامه‌های موجود علیه ایران، تعدادی از برنامه‌های عملیاتی را نیز آماده می‌کنند".

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تهدیدهای اسرائيل را "نقض فاحش ماده ۲ منشور ملل متحد" خوانده و "پاسخ مناسب جامعه جهانی را ضروری" دانسته است.

او تصریح کرده است که ایران به "هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل" قاطعانه پاسخ خواهد داد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نهایت تقاضا کرده است که شورای امنیت "با داشتن مسئولیت اصلی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، باید با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم اسرائیل مقابله" کند.

ژنرال آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل، در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) گفته بود که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفته بود که به فرماندهان ارتشی دستور داده که برنامه‌های عملیاتی جدیدی را غیر از طرح‌های آماده پیشین، برای حمله به ایران،  آماده کنند.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...