۱۳۹۹ اسفند ۶, چهارشنبه

مردم خونشان به جوش آمده است

وقایع دو روز گذشته در سراوان و مقاومت مردم در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم نیز بیانگر این واقعیت است.بحرانی که در رابطه با آن روزنامه مستقل۲ اسفند۹۹ به‌نقل از یک کارشناس حکومتی نوشت: «بی‌توجهی به مطالبات و معیشت اقشار فرودست و حاشیه‌نشین بحرانهای عمیقی به‌وجود آورده است که یک نمونه مشخص آن همین اعتراضات آبان ۹۸ بود».اما واقعیت این است به‌رغم این اظهار نگرانی‌ها، اعتراض و شورش گرسنگان ادامه پیدا می‌کند، و به‌قول نویسنده مقاله روزنامه حکومتی جهان صنعت ۳ اسفند۹۹ «دیگر تاب آوری پیشین از دست رفته است»، ضمن این‌که ترفندهای حاکمیت از جمله سرکوب مردم نیز نمی‌تواند مانع شعله‌ور شدن خشم مردم شود، مردمی که خواهان براندازی آن هستند و قطعاً آنرا محقق می‌کنند.

اکنون بیش از هر گاه، مشخص شده است که در سر بزنگاه خامنه‌ای دست به نرمش ذلیلانه می‌زند ولی در تظاهر بیرونی، عکس آن را وانمود می‌کند. البته «مقام عظمای ولایت» هر گاه کار خراب می‌شود یا نق و نوق دلواپسان بالا می‌گیرد مزورانه مدعی می‌شود که او از ابتدا با توافق دولتی‌ها مخالف بوده!به یاد بیاوریم او در ۲۵خرداد۹۵ اعلام کرده بود «اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم». . بعد از این‌که آمریکا از برجام خارج شد، خامنه‌ای که سمبه را پر زور می‌دید سکوت کرد و نوچه‌های او در مجلس ارتجاع یک ورق‌پاره را در نمایشی مضحک به آتش کشیدند تا ظاهر قضیه را حفظ کنند و اقتدا پوشالی نظام زیر سؤال نرود.

 

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...