۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

رژیم ایران؛ راه ساده‌ برای بایدن جهت برداشتن تحریمها


 روزنامه آمریکایی “پولیتیکو” نوشته است: با روشن شدن‌تر مواضع و ویژگی رویکردهای اولیه دولت بایدن در قبال برجام و تأکید وزیر خارجه‌اش مبنی بر اینکه این پرونده از اولویت‌های دولت جدید این کشور است، تعدادی از مقام‌های ارشد فعلی و مقامات پیشین وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌هایی جداگانه با این روزنامه اذعان کردند که این موضوع به مراحل بسیار پیچیده‌ای رسیده است به طوری که تحریم‌هایی که پیش از این توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، کار بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها را پیچیده‌تر کرده است. 

در همین حال مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در واشنگتن درباره شرایط برداشتن تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی در توئیتی نوشت: راه ساده‌ای برای دولت بایدن به‌منظور از بین بردن محدوده تحریم‌های سپاه پاسداران، تروریسم، گسترش موشک، سرکوب و غیره وجود دارد. فشار بیاورید که رژیم خامنه‌ای در ایران رفتار شریارانه‌اش را که این تحریم‌ها مبتنی بر آنها است، متوقف کند.


وی پیش تر خبر داده بود که بلینکن وزیر خارجهٔ جدید آمریکا به کنگره متعهد شده که دولت بایدن تحریم‌ها علیه تروریسم رژیم ایران را لغو نخواهد کرد. شش بخش کلیدی و بالغ بر ۳۲۰ نهاد مرتبط با تروریسم و سپاه پاسداران در لیست قرار دارند.


وی گفت: هنگامی که رژیم تهران کاهش تحریم‌ها را به‌دست آورد، هیچ انگیزه‌ ای برای مذاکره در مورد توافق مرحله دوم با شرایط قویتر یا همکاری بیشتر با بازرسی ها در مورد رعایت ان.پی.تی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت.


واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای نوشت بایدن با نبردی سخت برای نجات توافق اتمی با رژیم ایران مواجه است. جمهوریخواهان و حامیان سیاست دولت ترامپ به‌نظر می‌رسد منتظرند تا بر هرگونه امتیازدهی به رژیم ایران بشورند.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...