۱۴۰۰ فروردین ۹, دوشنبه

تیراندازی نیروهای سپاه در شوش و تایید کشته شدن یک نفر

روابط عمومی سپاه ولیعصر استان خوزستان از کشته شدن یک نفر در جریان درگیری با نیروهای سپاه در شهرستان شوش خبر داده است. بر اساس این گزارش بامداد روز جمعه ششم فروردین (۲۶ مارس) تیمی که سپاه آن را وابسته به گروه حرکت النضال دانسته به اماکن نظامی و انتظامی حمله کرده‌اند و در جریان درگیری با نیروهای سپاه یکی از افراد این گروه کشته شده است.

در اطلاعیه سپاه آمده که "تعدادی اسلحه کلاشینکف و مقادیری مهمات" نیز از این گروه کشف شده است.

حرکت النضال یا "جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز" گروهی مسلح و جدایی‌طلب است و از سوی جمهوری اسلامی در رده گروه‌های تروریستی قرار دارد.

بیانیه سپاه در حالی منتشر شده که روز گذشته خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از کشته شدن دو شهروند در شوش به دلیل تیراندازی نیروهای سپاه خبر داده و زمان وقوع این حادثه را جمعه ششم فروردین اعلام کرده بود.

هویت دو فرد کشته شده از سوی هرانا ابراهیم عطشانی ۲۰ ساله و مصطفی حرگانی ۲۴ ساله اعلام شده است. این خبرگزاری از قول یک منبع آگاه نوشته است: «این شهروندان روز جمعه سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از خیابانی بودند که دادگاه این شهرستان، حوزه علمیه و پایگاه بسیج دانش در آن واقع شده است، اما ناگهان مورد اصابت گلوله نیروهای بسیج قرار گرفتند. ابراهیم عطشانی از نواحی پا و شکم و مصطفی حرگانی از ناحیه کتف زخمی شدند.  عطشانی پس از قطع پا، بعدازظهر روز شنبه ۷ فروردین‌ماه جان خود را از دست داد.»

بر اساس این گزارش مصطفی حرگانی نیز شنبه شب در بیمارستان فوت کرده است.

این منبع آگاه به هرانا گفته است: «نیروهای امنیتی شایعه کرده‌اند که این شهروندان در هنگام حمله به حوزه علمیه و دادگاه زخمی و بازداشت شده‌اند؛ امری که توسط بستگان آنان تکذیب شده است.»

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...