۱۳۹۹ اسفند ۳۰, شنبه

شاهزاده رضا پهلوی: امیدوارم امسال سال نه بزرگ به جمهوری اسلامی باشد

او در پیامی ویدیویی گفت که در سال ۹۹ علاوه بر «رژیم اهریمنی»، کرونا جان عزیزان و دوستانمان را گرفت، اما مردم بیش از هر زمانی در ۴۲ سال گذشته همدل بودند و به هم نزدیک شدند.

شاهزاده رضا پهلوی از جمله نمونه‌های این همدلی را تلاش ملی برای نجات جان معترضان محکوم به اعدام و اعتراض به کشتن سوخت‌بران بلوچ و کولبران ذکر کرد.

او روزهای پایانی سال ۹۹ را نقطه اوج این همدلی و نزدیکی در کارزار «نه به جمهوری اسلامی» خواند و افزود که تکثر در این کمپین نمونه‌ای از تکثر و گوناگونی ملت تاریخی ایران است.

شاهزاده رضا پهلوی نوروز را فرصتی برای یادآوری امیدواری ملت ایران به عظمت دوباره ایران و زیستی بهتر ذکر کرد.

او افزود:«در تمام این سال‌های زمستانی که دور از میهن و در غربت نوروز را جشن گرفته‌ام لحظه‌ای در فرا رسیدن بهار زندگی ایرانیان شک نکرده‌ام و همیشه در دلم باور به آزاد شدن ایران و رهایی هم‌میهنانم زنده بوده است.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت که همدلی و همبستگی بی‌سابقه ایرانیان در هفته‌های اخیر این باور را قوی‌تر کرده است.

او در پایان پیام خود گفت: «همه با هم بخواهیم که ۱۴۰۰ سال روزگار نوی ایرانیان، سال پایان سختی‌ها و دوری‌ها، سال به بار نشستن همدلی‌ها، سال نه بزرگ به جمهوری اسلامی و سال ایران باشد.»

در روزهای پایانی اسفند ماه، بیش از۶۰۰ کنشگر سیاسی و مدنی، هنرمند، ورزشکار، نویسنده و پژوهشگر در بیانیه‌ای با حمایت از کارزار «نه به جمهوری اسلامی» خواستار آن شدند که این مطالبه محور «همبستگی ملی» قرار گیرد.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...