۱۴۰۰ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری دوباره دستگیر شد

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری یکی از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ پس از ضرب و شتم در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. مقامات قضایی و امنیتی کشور علت دستگیری آقای بختیاری را اعلام نکرده‌اند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت (۲۹ آوریل) از دستگیری منوچهر بختیاری خبر داد.

به گزارش هرانا نیروهای امنیتی با هجوم به منزل آقای بختیاری او را با ضرب و شتم بازداشت و در صندوق عقب خودرو به مکان نامعلومی منتقل کردند.

پدر پویا بختیاری پیش از این نیز بارها دستگیر شده است. او در اواسط فرودین ۱۴۰۰ در جریان حضور و تجمع در مزار سردار اسعد بختیاری، یکی از مشروطه‌خواهان ایرانی، در اصفهان، به همراه خانواده برخی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان بازداشت و مدتی بعد آزاد شد.

پدر پویا بختیاری در ۲۳ تیرماه سال گذشته نیز هنگام بازگشت از کیش به تهران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه بازداشت و پس از سه هفته با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

اعتراض‌های آبان ۹۸ در واکنش به اعلام ناگهانی افزایش بهای سوخت در ایران شکل گرفت که خیلی سریع به اعتراض‌های گسترده ضد حکومتی در سراسر ایران تبدیل شد.

در تاریخ جمهوری اسلامی تظاهراتی به این گستردگی که از همان ابتدا تمام ارکان حکومت و همه جناح‌های آن را هدف قرار داد سابقه نداشت؛ سرکوب خشونت‌آمیز معترضان نیز به شکلی که در آبان ۹۸ رخ داد بی‌سابقه بود.

اطلاعیه ۱۴۶۴ کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی با موضوع جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است

جان زندانیان دگر اندیش و منتقد در خطر است این روزها، درکنار اخبار دلخراشی چون بحران بی‌آبی در خوزستان، افزایش مرگ و میر در اثر کرونا، ‌ فقر،...